Wizytówki NAP lista. Czym są wizytówki NAP?

Czym są wizytówki NAP?

NAP to skrót, który pochodzi od trzech angielskich słów – name, address oraz phone. To nic innego jak dane firmy. W praktyce obok nazwy, adresu i numeru telefonu udostępniany jest również e-mail, a także często adres firmowej strony internetowej oraz krótki opis działalności czy branży.

Wizytówki NAP to nic innego jak internetowa wizytówka Twojej firmy udostępniona w lokalnym serwisie lub katalogu stron internetowych. Zawiera najważniejsze informacje na temat Twojej firmy „name address phone” oraz inne dane kontaktowe. Ma bardzo duży wpływ jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania Google np. w danym regionie. To idealny sposób na zdobycie lokalnych klientów i rozpoznawalności.

Wizytówka i skrót NAP (NAME, ADDRESS, PHONE) – co to jest?

Skrót NAP pochodzi z języka angielskiego i oznacza dokładnie:

  • Name – nazwa firmy (pełna nazwa firmy, najlepiej taka sama jak w KRS)
  • Address – adres lokalny firmy w pełnym formacie (ulica, miasto, kod pocztowy, numer budynku, numer lokalu, najbardziej charakterystyczne miejsce w pobliżu siedziby firmy)
  • Phone – telefon firmowy (stacjonarny lub komórkowy)

Obecnie wykorzystuje się również skrót w postaci NAP+W czyli Name, Adress, Phone + Website. Oznacza to jedynie tyle, że do standardowych danych teleadresowych dodajemy adres strony internetowej. Ma to świetny wpływ na linkbuilding z zakresu SEO.

Dlaczego warto założyć Wizytówkę NAP?

Po pierwsze możemy pozyskać w ten sposób klienta, posiadając dobrze przygotowaną wizytówkę NAP z zewnętrznego serwisu. Po drugie klienci często przed skorzystaniem z danej usługi lub produktu sprawdzają informacje na temat danej strony oraz jej autorytetu. Im więcej wizytówek NAP będziemy posiadać, tym zaufanie użytkowników do naszej firmy będzie większe. Wykorzystanie wizytówek NAP przyda się w pozycjonowaniu lokalnym (SEO), dzięki wykorzystaniu serwisów i portali zewnętrznych możemy osiągnąć wyższe pozycje strony firmowej w wyszukiwarkach internetowych. Jest to również darmowa reklama, w większości portali jak [pkt] możemy dodać naszą firmę całkowicie za darmo udostępniając na nich dane adresowe naszej firmy i strony www. W przypadku wizytówki NAP czas jej dodania jest szybki co wpływa korzystnie na pozycje fraz w wynikach google. Chodzi tu bardziej o frazy brandowe związane z nazwą marki. Niestety dłużej może trwać aktualizacja danych na wizytówce, polegające na przypomnieniu hasła dostępu do panelu, kontakcie z administratorem danego serwisu lub katalogu.

Co powinna posiadać dobra wizytówka NAP?

Oprócz podstawowych danych takich jak: numer telefonu, dane kontaktowe, nazwa firmy warto, również pomyśleć nad innymi przydatnymi dla użytkownika informacjami, które pozwolą mu na szybki kontakt z Twoją firmą. Dobra wizytówka to aktualna wizytówka.

Dobra wizytówka NAP powinna zawierać również:

  • nazwa firmy (najlepiej ze słowem kluczowym),
  • dokładna lokalizacja firmy,
  • branża, w jakiej działasz,
  • najważniejsze oferowane usługi lub produkty,
  • adres strony internetowej www,
  • profile social media,
  • adres email,
  • aktualny służbowy numer telefonu,
  • adres NIP, REGON,
  • krótki opis działalności firmy na rynku lokalnym,
  • godziny otwarcia firmy.

Publikacja takich informacji wpływa na zwiększenie wiarygodności, a do tego wspomaga pozycjonowanie lokalne witryny w wyszukiwarce Google. Należy umieszczać różnorodne, zgodne z aktualnym stanem, krótkie i spójne informacje na temat firmy. Wystarczy, że ograniczysz się do rodzaju oferowanych usług i produktów. Jeśli Twoja firma ma charakter lokalny, to powinieneś korzystać z SEO, które ukierunkuje Cię na grupę docelową z określonego regionu czy miasta. Przy pomocy wizytówek NAP zyskasz linki zwrotne do Twojej strony internetowej, a do tego wpłyniesz pozytywnie na wiarygodność firmy w oczach klientów. NAPy bardzo często są uwzględnione w strategii marketingowej.

Wizytówki NAP – korzyści dla każdej lokalnej firmy

Wizytówki NAP to świetny sposób na wypromowanie firmy pod frazy lokalne (frazy z dodatkiem nazwy miasta/dzielnicy, w której usługi oferuje promowane przedsiębiorstwo).

Wizytówki NAP są jednym z głównych elementów Twojej obecności w sieci pozwalających Google na zrozumienie, w jakim miejscu oferujesz swoje usługi. Roboty internetowe śledzą adresy biznesów i przedstawiane razem z nimi informacje. Nie tylko na samej stronie, ale i poza nią. NAP jest tym, co pozwala wyszukiwarce wyświetlać Twoją stronę na lokalne frazy.

Bez wizytówek oraz profilu w mapach (który zresztą też jest wizytówką) wyszukiwarka nie wiedziałaby, że Twoja firma jest z tego konkretnego miasta. Trudniej byłoby jej więc dopasowywać Twoją stronę do związanych z nim zapytań.

Wszystkie informacje o firmie w sieci powinny być aktualne. Nieaktualny numer telefonu, adres strony www czy e-mail może zadziałać jeszcze gorzej niż jego brak. Spójność NAP dotyczy także danych, które pokazujemy na stronie i w profilu Google Moja Firma. Staramy się więc, żeby dane o firmie dostępne w różnych miejscach w sieci były wszędzie identyczne. Brak spójności w NAP-ach i w Google Maps może być niestety podstawą do usunięcia lub blokady „pinezki” twojej firmy na mapce Google.

Lista darmowych wizytówek NAP – najlepsze miejsca

Gdzie warto umieścić swoją firmę? Są to m.in portale lokalne, agregatory firm oraz serwisy branżowe. Do najbardziej popularnych uniwersalnych wizytówek NAP w Polsce możemy wymienić takie serwisy jak:

google.com/intl/pl_pl/business/
pkt.pl
panoramafirm.pl
targeo.pl
zumi.pl
cylex.pl
misterwhat.pl
bazafirm.org
baza-firm.com.pl
yelp.pl/biz/
baza-firm.com.pl
mapa.targeo.pl
BiznesFinder
Opendi
firmy.net
Aleo
Lento
Gumtree
Gratka
TerazOtwarte
yellowpages.pl

 

Podobne wpisy