Pozycjonowanie SEO w wyszukiwarkach internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły i długotrwały proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem SEO jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami kluczowymi. Działania te polegają na optymalizacji wszystkich elementów witryny oraz budowaniu zaplecza backlinków czyli linków zwrotnych prowadzących do witryny (tzw. link building). Na pozycjonowanie składają się liczne procesy dotyczące działań SEO, które przeprowadza się on-site (na stronie) oraz off-site (poza stroną). Do off-site należy pozyskiwanie wartościowych linków przekierowujących do naszej witryny. On-site to: optymalizacja wszystkich publikowanych treści, kodu strony oraz wprowadzanie działań UX (User Expierience).

Dobór fraz

Dobór fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania. Słowa kluczowe pod pozycjonowanie dobiera się ze względu na dziedzinę i tematykę strony, oczekiwania grupy docelowej, frazy wpisywane w Google przez internautów najczęściej oraz ich konkurencyjność. Wykonany błędnie sprawi, że witryna będzie pozycjonowana na złe frazy. Dużą rolę odgrywa tutaj analiza konkurencji, dobór odpowiednich fraz wyszukiwanych w wyszukiwarce google, ich podział ze względu na miesięczną ilość wyszukiwań oraz konkurencję (trudność w wypozycjonowaniu).

Techniczne SEO

Techniczne SEO to działania mające na celu poprawienie jakości kodu strony i jej szybkości ładowania. Wpływa to na indeksowanie witryny przez roboty Google oraz na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. W ramach technicznego SEO należy zadbać o:

  • szybkość ładowania strony,
  • poprawność kodu HTML,
  • dostępność dla robotów Google (blokowanie robotów w plikach .htaccess, robots.txt),
  • responsywność strony (obecnie warunek konieczny),
  • bezpieczeństwo witryny (obecność wirusów, malware, spamowe linki na stronie mogą na dłuższy czas obniżyć jej pozycję i reputację w wyszukiwarce, a tysiące błędów 404 jest trudnych do pozbycia),
  • mapę strony i jej aktualizację – sitemap.xml,
  • zgłoszenie strony do Google, Bing,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,

Znaczenie właściwej treści na stronie

Właściwa treść czyli content to kluczowy element pozycjonowania. Nie na darmo mówi się od wielu lat że „content is king”. Treść powinna być unikalna i wartościowa dla użytkownika. Warto zadbać o:

  • odpowiednie tytuły stron, podstron, artykułów,
  • uporządkowaną strukturę informacji,
  • długość tekstów,
  • słowa kluczowe,
  • nagłówki H1-H6,
  • grafiki i multimedia.

Szybkość ładowania się strony

Szybkość ładowania się strony to ważny czynnik wpływający na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Im szybciej witryna się ładuje, tym lepiej dla użytkownika i dla Google.

Inne czynniki mające wpływ na pozycję strony w wynikach zapytania SERP

Inne czynniki mające wpływ na pozycję strony w wynikach zapytania SERP to:

  • jakość linków prowadzących do naszej witryny,
  • wiek domeny,
  • ilość publikowanych treści,
  • częstotliwość publikacji i aktualizacji,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • właściwe ułożenie treści zwiększa UX strony,
  • obecność na mediach społecznościowych.

Podobne wpisy