Metody pozycjonowanie stron internetowych
Czy można nauczyć się pozycjonować strony internetowe?
Metod pozycjonowania jest bardzo wiele, jest pozycjonowanie uczciwe „white seo” i mniej uczciwe tzw. „black seo”, stosowane dopóki wyszukiwarka nie zorientuje się że jest stosowane nieuczciwe podwyższanie pozycji strony w rankingu wyszukiwania. Poniżej wymienię czynniki „white seo” wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, (kolejność nie decyduje o ważności danego czynnika). Jest to więc ściągawka dla pozycjonera stron www.
– treść strony czyli tzw. content
– odnośniki do strony i ze strony (linki przychodzące i wychodzące)
– meta tagi (słowa kluczowe)
– sposób nawigacji (linki wewnętrzne)
– nazwa domeny
– wiek strony (domeny)
– Page Rank strony (co też jest wynikiem pozycjonowania jak i wszystkich pozostałych czynników), obecnie Google odeszło od tego czynnika
– hosting
– IP serwera
– budowa strony (jej struktura, technologia (html, dhtml, flash, inne…)
– budowa nazwy plików (np. tzw. technika długiego ogona)
– katalogi
– linki z innych stron, katalogów (tzw. zaplecze pozycjonerskie) – zarówno ich ilość jak i jakość
– szybkość ładowania strony
i tyle, lub aż tyle.
Tłumacz Google – najważniejsze funkcje
Często powtarzam że pozycjonowanie strony internetowej to nie matematyka. Nie da się przewidzieć a nawet założyć dokładnie że pozycjonowana strona jutro będzie na 6 pozycji a za 2 tygodnie na 1 pozycji. Tu przypomniał mi się jeszcze jeden ważny czynnik – czas, na który nie mamy wpływu oraz konkurencja. Im większa konkurencja tym czas osiągnięcia dobrego wyniku będzie dłuższy.
O ile na te pierwsze czynniki mamy wpływ jak linki, budowa wewnętrzna serwisu, domena (z tym też już coraz trudniej…), to na działanie konkurencji i czas nie mamy wpływu żadnego. Jedyne wyjście to pracować, pracować i uczyć się, podpatrywać konkurencję i odmierzać upływający czas.
Sukcesów w pozycjonowaniu życzy autor Grzegorz Ławniczek
Poniższy tekst można skopiować jedynie pod warunkiem zachowania czynnego linki do tego artykułu jak i do strony autora.
więcej informacji dotyczącej współpracy w zakresie pozycjonowania Państwa strony internetowej można znaleźć poniżej: biuro@natopie.pl