Jak włączyć tryb debugowania w Prestashop?
Włącz debugowanie PrestaShop
Pierwszą i najważniejszą rzeczą, która pomoże nam zweryfikować źródło problemu jest tryb debugowania. Dzięki niemu zamiast białej strony czy też informacji o błędzie typu 500 otrzymamy komunikat o konkretnym błędzie, który występuje na naszej stronie. To ułatwi nam identyfikację problemu, który będziemy mogli rozwiązać korzystając z poniższych przykładowych rozwiązań czy też umożliwi nam znalezienie rozwiązania w wyszukiwarce Google.
Żeby włączyć tryb debugowania musimy w Panelu klienta w zakładce SERWER przejść do Managera plików lub zalogować się na nasze konto FTP i w lokalizacji /domains/nazwa_domeny/public_html/config/
odnaleźć plik defines.inc.php. Następnie we wspomnianym pliku w linii:
define('PS_MODE_DEV', false);
Dokonujemy zmiany wartości z “false” na “true”. Linia ta po dokonaniu zmiany powinna wyglądać następująco:
define('PS_MODE_DEV', true);
Po zapisaniu pliku na serwerze i odświeżeniu strony powinniśmy otrzymać komunikat o tym, jaki błąd występuje w naszej instalacji PrestaShop.
W momencie, gdy jednak po uruchomieniu trybu debugowania nasza strona w środowisku DEV wyświetla się prawidłowo to sam problem możemy spróbować rozwiązać poprzez wyczyszczenie cache strony w sposób opisany w sekcji “Usuń cache z PrestaShop”.
Wyświetl logi!
Jeśli tryb debugowania nie umożliwił nam wyświetlenia komunikatu błędu w PrestaShop to niestety, ale musimy szukać dalej. Dlatego powinniśmy zajrzeć do logów serwera. Często znajdziemy w nich szczegółowe informacje na temat błędu, który spowodował problem. W przypadku PrestaShop doskonale sprawdza się modyfikacja pliku .htaccess, gdzie dodajemy poniższą regułę na początku pliku:
php_flag log_errors On
php_value error_log /home/nazwa_uzytkownika/domains/nazwa_domeny/public_html/MY_PHP_ERRORS.log
Dzięki dodanej regule w pliku .htaccess otrzymamy na serwerze we wskazanym miejscu plik z logami PHP serwera. W nim powinniśmy znaleźć informację o pliku, który powoduje błąd na stronie.