Google Ads czy pozycjonowanie stron
W rywalizacji Google Ads z pozycjonowaniem trudno powiedzieć na co powinni postawić właściciele stron, biznesów opartych o Internet czyli sklepów internetowych, stron sprzedażowych, blogów zarabiających na Google AdSense, itp. Z drugiej strony trudno znaleźć obecnie dziedzinę działalności ludzkiej, która nie byłaby obecna w Internecie, poczynając od wielkich korporacji po pizzerie, zespoły weselne czy na zakładach pogrzebowych kończąc. Czy oba systemy promowania stron rywalizują ze sobą – na pewno tak.
Google zależy na zarobieniu, po to została w końcu stworzona wyszukiwarka internetowa. Pozycjonerom zależy również na zarobieniu. I jedni i drudzy chcą pomóc klientowi aby ich strona była wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększyć ruch na stronie a tym samym przynieść mu dochody w postaci większej liczby potencjalnych Klientów, zleceń, sprzedaży produktów czy usług.
Najbardziej racjonalnym wyjściem jest korzystanie z obu metod promocji. Google Ads to nie pozycjonowanie stron jak często błędnie i z premedytacją podają w mailingu agencje SEO. To reklama kontekstowa, zarówno tekstowa, graficzna jak i video wyświetlana przede wszystkim w wynikach wyszukiwarki google (u góry ekranu i w pasku pionowym po prawej stronie ekranu), ale również w serwisach partnerskich, w treści innych dowolnych serwisów, na blogach, forach, na filmach YouTube itp.
Każda reklama musi być wcześniej stworzona przez jego właściciele, konto musi być naładowane odpowiednim przelewem i następnie każde kliknięcie użytkownika w reklamę powoduje uszczuplenie twojego konta. Aby mieć takie reklamy wcześniej musisz założyć konto w Google Ads, podać niezbędne dane kontaktowe, stworzyć reklamy, najlepiej kilka, do każdej reklamy dopasować odpowiednie strony swojego serwisu i słowa kluczowe na jakie dana reklama twojego serwisu będzie się pojawiać. Oczywiście stworzona reklama musi być zgodna z treścią reklamowanego serwisu, i spełniać wymagania stawiane przez google, nie tylko techniczne dotyczące liczby znaków, wielkości liter ale takich jak np. wykorzystywanie znaków towarowych czy zakazów reklamy produktów w danym kraju.
Pozycjonowanie to zbiór czynności wykonywanych w celu podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wyniki te zobaczymy więc tylko w wyszukiwarce google, chyba że wykupimy lub zamienimy się z innymi użytkownikami linkami, banerami itp, i wtedy linki takie zobaczymy również w innych serwisach. Ale generalnie zależy nam na obecności i pozycji w wynikach organicznych. Jaki są różnice, wady i zalety obu metod promocji strony.
Google Ads:
- działa natychmiast po opłaceniu danej reklamy, doładowaniu konta – efekt jest natychmiastowy i spodziewany
- liczba odwiedzin strony jest spodziewalna
- reklama wyświetlana tylko w wyszukiwarce google i w sieci serwisów partnerskich
- reklamy będę wyświetlane w wyszukiwarce Google, w portalach i serwisach partnerskich Google czyli wszędzie tam gdzie ktoś umieścił reklamy Google AdSense
- płacisz tylko za kliknięcie w reklamę a nie za jej wyświetlenie
- cena za kliknięcie w reklamę zależy od wielu czynników, głównie od konkurencji danego słowa lub frazy, wiadomo im większa konkurencja wśród reklamodawców tym koszt za jedno klinięcie jest wyższy
- dobrze jest stosować ten rodzaj reklamy i promocji strony ogólnie to promocji marki lub np. w przypadku promocji produktów gdy zależy nam na szybkiej sprzedaży
- reklama musi spełniać określone przez google przepisy (ograniczenia, wskazówki techniczne i prawne)
- reklamować możemy na nieograniczoną liczbę słów kluczowych i fraz (ograniczoną jedynie naszym budżetem)
- z chwilą kiedy zasilenie konta zostało wyczerpane reklamy nie są wyświetlane
- mamy wpływ na takie parametry jak: w jakim państwie, mieście, w jakim języku, na jakim terytorium będzie wyświetlana reklama (geolokalizacja), w jakich godzinach, po wpisaniu jakich haseł w wyszukiwarce, na jakich urządzeniach np. komputer stacjonarny czy urządzenie mobilne
- użytkownicy coraz bardziej świadomi są reklam płatnych i nie zawsze w nie chętnie klikają wierząc bardziej w wyniki organiczne
- wymagana wiedza – średnia, stała, gdyż obsługi konta Google AdWords można się szybko nauczyć
Pozycjonowanie stron internetowych SEO:
- daje wyniki po czasie, np. po kilku miesiącach lub latach, efekty są niepewne, trudno jest je przewidzieć bo zależą od wielu czynników
- strona wyświetlana w wielu wyszukiwarkach, nie tylko w Google, ale np. w Bing, Yahoo, i innych
- liczba odwiedzin strony jest nieograniczona
- wymagana wiedza – duża, cały czas wymaga nowej wiedzy gdyż algorytm wyszukiwania jest zmienny
- największy koszt wydajemy na początku okresu pozycjonowania (optymalizacja serwisu, zaplecze)
- nie mamy wpływu na geolokalizację ani na godziny wyświetlania strony w wyszukiwarce, chyba że pozycjonujemy na frazy regionalne
- efekty pozycjonowania trwa dłużej i nie zależy od tego czy zapłacimy google za reklamy
- pozycjonować możemy na niewielką liczbę fraz
- pozycjonerowi płacimy za efekty np. co miesiąc za 1 stronę w wynikach wyszukiwania lub wyższą stawkę zależnie od pozycji strony na 1 stronie w wynikach
- pozycjonować należy non-stop, jest to proces ciągły
- czasem trudno jest wypozycjonować stronę na daną frazę ze względu na konkurencję
- efekt pozycjonowania jest funkcją czasu, konkurencyjności fraz, metod pozycjonowania, wiedzy i doświadczenia pozycjonera, algorytmów google, działań konkurencji która również od wielu lat pozycjonuje swoje strony
Największą korzyść może przynieść marketing internetowy oparty zarówno na pozycjonowaniu jak i płatnej reklamie. Wszystko zależy od efektu jaki chcemy osiągnąć, czy zależy nam wyłącznie na ruchu czy też na konwersji czyli zyskach z ruchu.
Prawidłowa analiza strony, potrzeb użytkowników, konkurencji oraz nasze 15 – letnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron gwarantują sukces Twojej strony www a co za tym idzie, również firmy i biznesu!
Proszę o kontakt e-mailowy biuro@natopie.pl a w nim o podanie adresu URL strony oraz proponowanych fraz do pozycjonowania. Szybka wycena gratis. Umowa na min. 6-8 miesięcy.